Меню сайту
Категорії розділу
Ефективний педагогічний досвід [4]
Конспекти уроків у початкових класах [8]
Календарне планування [9]
Презентації [11]
Виховна та позакласна робота [4]
Батьківські збори [2]
Он-лайн тестування [4]
За певними посиланнями учні можуть самотійно виконати он-лайн тести
Обдарованість [2]
ДПА [2]
Нормативно-правове забезпечення початкової школи [27]
Тут знаходяться документи МОНУ, Департаменту, КВНЗ "Харківської академії неперервної освіти" тощо
Творча майстерня [3]
Пізнавальні сайти для дітей [18]
Відеофільми, дитячі бібліотеки, цікава інформація тощо
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 43
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Ефективний педагогічний досвід

Опис передового педагогічного досвіду
13.08.2013, 16:01

Тема досвіду.  Вдосконалення навичок техніки читання

 Адреса досвіду. Новоолександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. Великобурлуцької районної державної адміністрації

Галузь застосування. Початкова школа.

Ха­рактер розв'язуваної проблеми:  навчально-виховна.

Актуальність досвіду. На сучасному етапі розвитку освіти в Україні одним із основних завдань школи є: навчити учнів самостійно здобувати знання, тобто формувати в учнів навички самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації, самовиховання. А це є можливим тільки тоді, коли учні вмітимуть швидко читати та орієнтуватися в потоці інформації: відбирати основне, необхідне для себе. Робота над розвитком навичок техніки читання  у відповідності із загальноосвітніми завданнями, освітніми проблемами, специфікою навчально-виховного процесу в школі є надто необхідним і потребує постійного вдосконалення.

 Досвід засвідчує велику практичну значущість для підвищення якос­ті навчально-виховного процесу в школі:   допомагає розв'язанню таких завдань, що стоять перед школою на сучасно­му етапі, а саме: значно підвищує навички техніки читання учнів, усвідомлення змісту прочитаного, учні чітко орієнтуються  у великому потоці інформації, вміють вибирати головне, значуще та необхідне. Цей досвід допомагає перебороти  такі типові недоліки в педагогічній діяльності, як скорочення часу на ознайомлення з текстами різних видів, їх усвідомлення.

В роботі використано передовий педагогічний досвід педагогів-новаторів І.Т.Федоренка, О.М.Потапової, Зайцева В., Рябцевої С.Л.,  вчителя початкових класів Приколотнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миропольської Т.

Під час своєї роботи використовую такі форми і методи роботи, як  робота зі скоромовками, читання таблиці Шульте, написання зорових диктантів, пятихвилинне читання на кожному уроці, читання в швидкому темпі та інш. Застосування їх в системі дає високий результат. Основна робота з досвіду проводилася під час  уроків читання. Слід зазначити, що пятихвилинне читання застосовувалося на початку кожного уроку. Про ефективність навчальної  роботи вчителя свідчать позитивні  результатами моніторингових досліджень якості навичок техніки читання. У дітей значно збільшується і розширюється кругозір, зорові диктанти     сприя­ють глибокому засвоєнню учнями орфографічних навичок, діти набагато швидше засвоюють навчальний матеріал, досить вправно орієнтуються в тексті твору. Досвід М.І. Паніної  вартий наслі­дування, полягає і в знаходженні нових форм, методів, підборі навчально-виховного матеріалу (фактів, аргументів),  дозволяє найбільш переконливо донести до учнів потрібну ідею, положення. В роботі вчителька застосовує різноманітні форми  і методи навчально-виховної роботи, здійснює їх оптимальний вибір і відповідність по­ставленим цілям і завданням, технологію їх застосування, способи діяльності учите­лів і учнів. Передовий досвід навчально-ви­ховного процесу являє собою також вдалий вибір відомих форм і методів, що дозволяє найоптимальнішим шляхом досягнути мети.  Педагогічне кредо вчителя – «Навчити учнів вчитися» і це гасло є основним у її роботі. Якщо дитина вмітиме швидко читати і розуміти зміст прочитаного, то вона не засиджуватиметься досить довго за уроками вдома, зможе набагато більше розвязати задач на уроці. А проблема адаптації учнів 5 класу вирішиться власне сама собою. Адже в учнів зявиться багато предметів, які потребують уважного читання, самостійного опрацювання і відтворення. Виходячи з вище означуваного, слід зазначити, що результати навчально-виховного процесу в освітньому закладі   в  прямо залежать від досвіду, який пропа­гується.

Вдосконалювати навички техніки читання учнів можна починати на будь-якому етапі навчально-виховної діяльності, що сприяє мотивації   діяльності дитини, розвиває в учнів артикуляцію, память, вдосконалює мовленнєві здібності, швидкість, увагу, зібраність.

Висновок

Таким чином, головне завдання вчителя з даного ППД полягає в тому, щоб навчити учнів свідомо, плавно, швидко читати і чітко орієнтуватися в величезному потоці інформації.

 

Список рекомендованої літератури з проблеми

1.     Зайцев В. Быстрое чтение – резервы, возможности, результаты.

2.     Рябцева С.Л. Диалог за партой: Книга для учителя.

3.     Потапова Е.Н. Радость познания: Книга для учителя.

4.        Федоренко И.Т. Пути совершенствования техники чтения школьников


Категорія: Ефективний педагогічний досвід | Додав: МаричкаКмить
Переглядів: 2439 | Завантажень: 0 | Коментарі: 19 | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Захисти себе
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz