Одним з провідних напрямів діяльності відомих міжнародних організацій ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, ПРООН, Ради Європи, Організації європейського співробітництва та розвитку, Міжнародного департаменту стандартів тощо, які опікуються проблемами розвитку освіти, є реалізація ряду проектів, спрямованих на забезпечення науково-методичного, організаційного та моніторингового супроводу процесу модернізації національних систем освіти на засадах компетентнісного підходу.
Але необхідно звернути увагу на ті об'єктивні та суб'єктивні фактори, що спричинили необхідність перебудови освітніх систем. До об'єктивних факторів належать:
• процес розбудови інформаційного суспільства, у якому основним капіталом і головним ресурсом економної стають знання;
• освіта повинна виступати в декількох аспектах: як засіб самореалізації* саморозвитку та самоствердження особистості, як гарант її соціального захисту та адаптації, як механізм конкурентоспроможності людини на ринку праці;
• орієнтація на навчання людини впродовж життя, на безперервну освіту не тільки і не стільки як навчання чи перепідготовку кадрів, але й як процес формування в них здатності (потреби й спроможності) до самоосвіти;
• формування у громадян здатності до ефективної життєдіяльності у світі, якому притаманні риси інноваційності, складності, мінливості та суперечливості;
• формування в європейської молоді здатності до життєдіяльності в об'єднаній Європі.
Найвагомішим суб'єктивним фактором, який спричиняє необхідність модернізації національних систем освіти, є невідповідність реальних результатів здобуття молоддю загальної освіти їхнім власним сподіванням та очікуванням батьків, роботодавців тощо.
Завантажити статтю тут: http://mariyapaninauco.ucoz.net/kompetentnisnij_pidkhid_v_osviti.rar
|