Аналітична
довідка
від 29.11.2013
про
результати проведення Тижня початкових класів
Згідно річного плану роботи школи, з метою
реалізації Держстандарту початкової загальної освіти та Указу Президента України № 344/2013 від 25
червня 2013 року «Про Національну
стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» з 25.11.2013 по
29.11.2013 вчителі початкових класів підготували і провели Тиждень початкових
класів за темою «Про своє здоров’я дбаєш – ти міцним тоді зростаєш!», метою якого є виховання дбайливого
ставлення до свого здоров’я, розвиток творчих здібностей учнів. Тиждень пройшов за таким планом:
День тижня
|
Назва заходу
|
Мета заходу
|
Відповідальний
|
Прим.
|
Понеділок
25.11.2013
|
Спортивні змагання «Веселі старти»
|
Виховання здорового способу життя, почуття
колективізму, розвиток спритності, уваги
|
Волков А.Г.
|
|
Вівторок
26.11.2013
|
Свято «Здоровим будь!»
|
Формування
здоров’язбережувальної компетентності учнів на основі оволодіння ними
знаннями про здоров’я та безпеку, практичними навичками здорового способу
життя і безпечної поведінки, виховання ціннісного ставлення до життя і
здоров’я, сприяння всебічному розвитку дітей
|
Корнейо Л.С.
|
|
Середа
27.11.2013
|
Проект «Література про здоровий спосіб життя»
|
Вчити учнів орієнтуватися в потоці інформації, вибирати
необхідний матеріал для створення колективної міні-презентації.
Вдосконалювати навички пошукової роботи. Розвивати усне зв’язне мовлення,
креативне мислення. Виховувати бажання вести здоровий спосіб життя
|
Паніна М.І.
|
|
Четвер
28.11.2013
|
Тренінг «Корисна та шкідлива їжа»
|
З’ясувати думки та уявлення учасників тренінгу про корисну та шкідливу їжу.
Обговорити з учнями їхні ризики щодо вживання шкідливої їжі. Проаналізувати
причини та наслідки щодо вживання корисної та шкідливої їжі. Надавати
інформацію про правильне харчування
|
Ковалик Л.І.
|
|
П’ятниця
29.11.2013
|
Театралізоване шоу
«Все буде добре». Підсумки Тижня
|
Вчити учнів самостійно готувати корисні страви та
розповсюджувати сімейні рецепти серед своїх однолітків. Розвивати акторські
здібності, уявлення про значення здоров’я для життя людини. Виховувати бажання слідкувати за
раціональним харчуванням. Підвести підсумки Тижня
|
Члени МО
|
|
Слід зазначити високий рівень підготовки і
проведення Тижня. Вчителі врахували
значення та актуальність питання щодо ведення здорового способу життя на
сучасному етапі, творчо підійшли до подачі матеріалу, враховуючи вимоги нового
Держстандарту початкової
загальної освіти та Указ Президента України № 344/2013 від 25
червня 2013 року «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року».
Особливу
увагу вчителі приділяли збереженню та
зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню.
«Пріоритетом державної гуманітарної політики щодо
національного виховання має бути забезпечення громадянського, патріотичного,
морального, трудового виховання, формування здорового способу життя, соціальної
активності, відповідальності та толерантності… посилення впливу літератури та
мистецтва на виховання і розвиток дітей та молоді… формування здорового способу
життя як складової виховання, збереження і зміцнення здоров'я дітей та молоді,
забезпечення їх збалансованого харчування… збільшення рухового режиму учнів
шкільного віку за рахунок уроків фізичної культури, спортивно-масової та
фізкультурно-оздоровчої роботи в позаурочний час», - зазначено в «Національній
стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року».
Основною метою проведення спортивних змагань «Веселі
старти» (Волков А.Г.) було формування у школярів стійких мотивів і
потреб відносно свого здоров’я, фізичного розвитку і фізичної підготовленості,
комплексного розвитку здібностей і психічних якостей, використання засобів
фізичного виховання в організації здорового способу життя.
Свято «Здоровим будь!» (Корнейко Л.С.) сприяло
виробленню в учнів навичок дотримання особистої гігієни, необхідність
користуватися дитячою серією гігієнічних засобів та вмінню створювати проект в
формі плакату «Засоби індивідуальної гігієни». Під час виховного
заходу учні усвідомлювали, що метою життєдіяльності людини є формування, збереження, зміцнення і
відновлення здоров’я. Акцентовано увагу і на необхідності розуміння учнями
безпечної поведінки як такої, яка не загрожує їх життю і здоров’ю та безпеці
інших. Варто зазначити ефективну роботу вчителя з визначення поняття ключової здоров’язбережувальної
компетентності як здатності учня застосовувати всі належні компетенції,
виражені у знаннях про здоров’я, здоровий і безпечний спосіб життя, володінні
способами навчальної й здоров’язбережувальної діяльності, ціннісному ставленні
до власного здоров’я в конкретних навчальних і життєвих ситуаціях та
обставинах, діях на користь збереження життя і формування, зміцнення й
відновлення здоров’я. Головні
завдання свята підпорядковані досягненню поставленої мети і спрямовані на
опанування основних складових здоров’язбережувальної компетентності (знання,
практичні навички й уміння, ціннісне ставлення до життя і здоров’я).
Починаючи з першого класу, школярі
залучаються до проектної діяльності. Робота Тижня була направлена на виконання
учнями міні-проекту «Література про здоровий спосіб життя» (Паніна М.І.). Це доступні творчі завдання, що
виконувалися впродовж одного тижня у
формі колективних творчих справ в режимі урочно-позаурочних занять під
керівництвом вчителя. Використання проектної технології навчання сприяло
самостійній діяльності учнів щодо розв’язання
проблеми ведення здорового способу життя з використанням різноманітних
засобів інтеграції знань і вмінь з різних галузей. Результати виконаного
проекту були безпосередньо пов’язані з реальним
життям. Формою представлення проекту
було теоретичне розв’язання проблеми та створення колективної
презентації.
Проведення тренінгу «Корисна та шкідлива їжа» (Ковалик
Л.І.) сприяло наданню інформації про шкідливу та корисну їжу, обговорено
питання приготування їжі, яка містить вітаміни, необхідні для нормального
фізичного розвитку учнів, проаналізовано причини дитячих захворювань, які
виникають в разі споживання шкідливої їжі, обговорено важливість дотримання
санітарно-гігієнічних норм в дитячому колективі. Учні вчилися аналізувати та
синтезувати певні явища, мислити креативно.
В рамках Тижня
було проведено такі форми роботи: декламування віршів, робота з довідковою
літературою, складання ґрона, вирішення проблемного завдання, робота з пазлами,
виконання тренінгових завдань, презентація результатів своєї роботи, виставка
малюнків, спортивні змагання (виконання фізичних вправ, які вимагали від учнів
розумової, інтелектуальної діяльності), використані елементи театрального
дійства, розучування пісень, робота з усною народною творчістю, робота з ІКТ,
ТЗН та інше.
Тиждень початкових класів проведено на високому
науково-методичному рівні.
Виходячи з
вищеозначеного,
РЕКОМЕНДУЮ:
1.
Керівнику ШМО вчителів початкових класів, Ковалик
Л.І., ознайомити членів МО на черговому засіданні з результатами проведення
Тижня
Грудень, 2013
2.
Вчителям початкових класів на загальношкільній
лінійці оголосити подяку в усній формі за проведену роботу
02.12.2013
Заступник директора
з НВР
М.Паніна
|